"Dan ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat, 'Aku hendak menjadikan KHALIFAH di BUMI.."
[Surah Al-Baqarah: 30]


Tuesday, December 13, 2011

5 Drama Korea yang terBaik punya.. ^_^

Nak kata aku ni peminat drama Korea, aku memang tak boleh nak nafikan la, huhu..
Memang minat sangat sampai bila rasa tension, aku pun tengok la drama korea untuk menenangkan perasaan gundah gulanaku. Dramanya begitu simple but beautiful membuatkan drama korea ini begitu diminati di seantaro dunia.

Di sini, aku sertakan 5 drama korea yang terbaik punya, yang aku pernah tonton..Bagi yang tidak pernah melayan drama Korea, bolehlah melayan salah satu daripada 5 drama Korea ini...
Sama-sama layan..  ^_^


5. Iris

Merupakan drama Korea yang menelan kos bujet tertinggi, iaitu sebanyak 17 billion USD. Drama penuh aksi dan percintaan ini berkisar tentang pergolakan antara negara Korea Utara dan Korea Selatan. Satu pertubuhan rahsia yang dikenali dengan nama 'IRIS' cuba untuk merenggangkan hubungan kedua-dua negara tersebut. Namun, rancangan IRIS itu dapat dikesan oleh National Security Service atau NSS, iaitu badan rahsia yang ditugaskan untuk menjaga keamanan Korea Selatan. Adakah rancangan IRIS berjaya? Mahu tahu, kena la layan drama ini..


4. Sassy Girl


Drama Korea pertama yang aku tonton, dan bermula dari drama ini, aku mula meminati drama-drama Korea(huhuhu). Sebuah kisah yang seakan kahwin mut'ah gamaknya. Memang penuh dengan gelak ketawa dan tangisan. Bagaimana ya perasaannya jika diberi berkahwin ketika masih di sekolah menengah? Bagi aku, ini merupakan salah satu drama Korea yang cukup kejam. Namun, drama ini berakhir dengan happy ending(yes.!!).
Ha, kenapa aku kata drama ini kejam? kena tengok la..



3. You Are Beautiful


Seorang wanita dipaksa untuk menjadi seorang lelaki. Bagaimana ya? Sudah tu, bukan sebarang lelaki, tetapi sebagai penyanyi untuk sebuah kumpulan yang paling popular di Korea pula. Ya, drama ini memang cukup beautiful dan wonderful. Memang tidak rugi jika menonton drama ini. Lakonan para pelakonnya cukup berbekas di hati. Watak-watak yang ditampilkan cukup hidup dan semulajadi. Jadi, bagi yang belum menontonnya, tunggu apa lagi...


2. Boy Over Flower

Merupakan drama Korea yang paling banyak didownload di dalam sejarah, drama yang berkisah mengenai kumpulan empat lelaki yang super duper mewah, yang dikenali dengan nama 4F. Memang sebuah drama yang cukup gempak yang diambil daripada komik Jepun. Bagaimana gamaknya seorang lelaki yang menguasai ekonomi Korea mahu memikat hati seorang gadis yang miskin? Ha, dalam drama ini menceritakan bagaimana kekayaan itu bukan segala-galanya. Kehidupan aku juga banyak terkesan dengan watak-watak 4F ini. Drama wajib tonton bagi yang mahu berjinak-jinak untuk menjadi penonton drama Korea.


1. Full House

Ya, drama Korea terbaik yang pernah aku tonton. Aku memilih drama ini berbanding drama-drama yang lain kerana bagi aku drama ini merupakan drama yang paling sempurna sekali. Bermula daripada tiada rasa cinta dan berakhir dengan ending yang cukup cantik. Dramanya juga penuh komedi dan yang paling penting tiada part yang sedih-sedih. Semuanya cukup beautiful dan wonderful. Mahu tahu lebih lanjut kenapa aku memilih drama ini di tempat yang pertama? Ha, kena la tengok sama-sama...




Yang pasti, drama, drama juga. Ibadah kepada Allah jangan dilupa..
sama-sama beringat..

Aja2 Fighting..!!! 

3 comments:

nad nadhirah said...
This comment has been removed by the author.
nad nadhirah said...

yezza.. sume nie penah tgok..kecuali yang 1st ute.. iris.. x pnah lak tgok..huhuh.. x sangke yerk.. en hamid pon layan cite korea =)..

hamid addin said...

hehehe..
jiwa muda, layan je
:)

Post a Comment

Renungan bersama...

Sebarkan ilmu walau sedikit cuma. Mungkin ada percampuran ilmu yang tidak ilmiah disampaikan di dalam blog ini, namun harapannya agar semua lapisan masyarakat dapat mengambil sesuatu - kalau tidak banyak, sedikit - Tidak sekadar lapisan masyarat yang berilmu, mencintai ilmu dan yang punya kesedaran ilmu agama sahaja yang mendapat manfaatnya...

"Jika orang-orang ilmuan hanya mahu mengajar kepada orang-orang yang hanya ada kesedaran sahaja, orang-orang yang masih belum mendapat kesedaran pula, tanggungjawab siapa?"
 

khalifahBumi Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger