"Dan ingatlah ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat, 'Aku hendak menjadikan KHALIFAH di BUMI.."
[Surah Al-Baqarah: 30]


Tuesday, January 21, 2014

Sudahkah Anda Mengaktifkan Mykad Anda?


HAIRAN dan PELIK....KENAPA BERITA yang BAIK susah orang terima tetapi kalau BERITA YANG BURUK cepat sangat tersebar?..Nak kata tiada kesedaran pun xbole...rugi saje kerajaan habiskan BERJUTA-JUTA ringgit tuk hasilkan IDENTITY CARD atau Kad Pengenalan Diri..

Percaya atau tidak IC kita boleh digunakan untuk BERJIMAT dan saya percaya bahawa MULTIMEDIA SUPER CORRIDOR (MSC) , Multimedia Development Corporation (MDeC) beserta dengan kerjasama Jabatan Pendaftaran Negara serta Badan-badan kerajaan dan Bukan Badan Kerajaan telah memilih secara bijak untuk membukukan AFFILIATE MARKETING ke dalam BUKU " MORE WITH MYKAD" terbitan MDeC sendiri sebagai aplikasi yang ke-50. KALAU ANDA RASA INI TIPU? MAIN-MAIN? MLM KE?

Mendapat sokongan dari JPN & MDEC. Betul ke ni? Jom tengok sendiri website JPN sendiri - di senaraikan sebagai fungsi rasmi ke-50 aplikasi MyKad (http://www.jpn.gov.my/informasi/pelbagai-kegunaan-mykad)

Eh, semua orang ada mykad ke? Mestilah ada, bukan.

tersangatlah RUGI jika anda tidak mengaktifkan MyKad anda. Lebih penting, maklumat di dalam mykad anda DIJAMIN SELAMAT. Siapa yang jamin? Pengarah Projek Pintar JPJ sendiri...



kenapa nak aktifkan? 


Anda boleh saving/jimat...pergi makan dpt diskaun, dobi dpt diskaun, pergi farmasi dapat diskaun, check in hotel dpt diskaun dan mcm2 lagi diskaun di lebih 700 merchant yg berdaftar seluruh Malaysia. merchant2 akan bertambah ye anda semua... Hebat, kan? Siapa yang tidak suka dengan diskaun?


Siapa yang tiada mykad? Siapa yang tidak suka dengan diskaun? Siapa yang tidak mahu membeli belah? Siapa yang tidak suka mata ganjaran? Jadi, marilah kita aktifkan mykad kita untuk perolehi diskaun dan mata ganjaran. Lebih seronok, pengaktifan ini secara PERCUMA.!!!

Bagaimana mahu mengaktifkan?

Boleh berikan maklumat ini kepada saya:
-Nama penuh (seperti dalam mykad)
-No i/c
-Alamat
-No talefon
-Emel

Dan hantar kepada saya melalui facebook hamid addin https://www.facebook.com/hamid.addin.5 ataupun melalui emel, hamiduddinahmad@gmail.com
Boleh juga melalui whassap, 0134638015 

Diulang, pengaktifan secara PERCUMA. Saya hanya mahu membantu anda semua untuk berjimat. Jadi, mari berjimat mulai sekarang..!!!

10 comments:

S4Six said...

waa best,,,nak aktif juga la... :)

hamid addin said...

boleh. aktifkan la ayie. percuma sahaja, dan tiada expired date. mata ganjaran pun boleh dikumpulkan tanpa tarikh luput. RM1 bersamaan dengan 1 mata. PM je aku, dan aku akan aktifkan mykad kamu secara percuma :)

narda.farysha said...

anda hebat heyyy!

Ismail Ahmad said...

Ramai yg takut2 nak aktifkan mykad keranan bimbang data peribadi nanti dicuri orang..fikir dari sudut positif.yg penting cara kita kendalikan mykad kita sendiri..jom aktifkan utk dapat byk kelebihan..

Unknown said...

dengar kata dengan aktifkan mykad ini juga boleh buat duit sampingan ye

blogger lelaki said...

benda ni sudah lama dan perlu diperluaskan lagi promosinya...dekat tv pun xde sangat promosi akan hal ini Jom Aktifkan Mykad

Ismail Ahmad said...

Ada peluang ini ajak adik2 sedara mara Jom kita Aktifkan Mykad

Aktifkan MyKad said...

Untuk pengetahuan semua, pengaktifan MyKad juga boleh dibuat secara online dengan mengisi terus borang sendiri pada pautan dari portal RASMI MyKad Smart Shopper Program (MSSP) di --> SINI

Malaysian Content Writer said...

Ya, kini mykad anda boleh diaktifkan secara online!
Buka link di bawah, isi secara online, dan mula berjimat!

http://mssp-sys.aj.my/JoinUs/JoinUs.aspx?a=ZNl6hyxv6nO2irVVTzzkng%3d%3d

Unknown said...

AJ hebbat

Post a Comment

Renungan bersama...

Sebarkan ilmu walau sedikit cuma. Mungkin ada percampuran ilmu yang tidak ilmiah disampaikan di dalam blog ini, namun harapannya agar semua lapisan masyarakat dapat mengambil sesuatu - kalau tidak banyak, sedikit - Tidak sekadar lapisan masyarat yang berilmu, mencintai ilmu dan yang punya kesedaran ilmu agama sahaja yang mendapat manfaatnya...

"Jika orang-orang ilmuan hanya mahu mengajar kepada orang-orang yang hanya ada kesedaran sahaja, orang-orang yang masih belum mendapat kesedaran pula, tanggungjawab siapa?"
 

khalifahBumi Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger